۱۳۸۷ شهریور ۲۰, چهارشنبه

پیامک ...

یهو صدای زنگ SMS موبایل ( همون پیامک وطنی نیشخند ) دراومد و گوشی رُ ورداشتم و یه نیگاه به Inbox انداختم Woow!! یه پیام از یه رفیق قدیمی بود لبخند، یه رفیقی که بعد از حدود ۱۰سال از فارغ‏التحصیل شدن از دانشگاه شماره‏ش رُ بطور اتفاقی از یکی از دوستای مشترکمون گیر آورده بودم و با هم صحبت کرده بودیم ...

این اولین اس ام اسی بود که ازش داشتم ... پیام رُ باز کردم و خوندم ...

تو پیام اسامی خداوند متعال رُ فرستاده بود وتعجب ... Ooops!! آخرش یه متنی بودکه من رُ تو فکر فرو برد ...

پیام این بود : اگر این SMS رُ برای ۹ نفر ارسال کنی تا ۹ روز دیگه خبر خوبی دریافت می‏کنی وگرنه ... دقیقاً یادم نیست تهش چی نوشته شده بود چون نخونده پاکش کردم ...

فکرم مشغول شد .متفکر.. یعنی واقعاً این نوع پیامها واسه چی ارسال میشه ، خوب قسمت اولش که خوب بود اما اون قسمتش که گفته شده بود که این پیام رُ واسه .... من رُ متعجب کرد تعجب، یاد قدیم ترا افتادم که اون زمان که هنوز موبایل تو مملکت وجود نداشت یک سری آدم مطالب مشابهی رُ روی کاغذ می‏نوشتن و تو خونه‏ها می‏نداختن که ازمون خواسته شده بود که ما هم رو نویسی کنیم و بندازیم تو خونه‏های مردم و و و و ...

من اسم این کار رُ در ابتدا خرافات و خرافه‏پرستی می‏ذارم و بعد هم با یه نمه دقت ، سوء استفاده از احساسات و اعتقادات پاک مردم در راه رسیدن به یک سری اهداف خاص ...

یه جورایی هم ذهنم به سمت مخابرات و کسب درآمد اینچنینی از این نوع پیامها کشیده شد ، هیچ دقت کردین که چرا اینقدر حجم تبادل SMS تو کشور ما زیاده ؟ ، من یه دوستی دارم که به من گفت هزینه SMSش ٩٠,٠٠٠تومن شده باور می‏کنین !!!!!!

کافیه یه اس‏ام‏اس جالب ( مثلن جوک ) یا یه اس‏ام‏اسی که یه جورایی مذهبی باشه رُ واسه چند نفر ارسال کنن اونوقت اگر یه تعداد کمی هم اونا رُ واسه دوستاشون ارسال کنن و بعد اونا هم واسه دوستاشون و و و و ... یهو یه حجم زیادی پیام تو یه مدت کوتاه ارسال میشه و این می‏تونه خیلی درآمد زا بشه واسه مبدا ارسال این پیامها و شاید هم انتشار افکار ...

تا حالا شده فکر کنین که چرا این همه SMS واسه رئیس جمهور رد و بدل میشه ؟؟

من هیچ طرفداری از رئیس جمهور نمی‏کنم و موافق یک سری از کاراش و صحبتاش هم نیستم اما بی‏طرفانه احساس می‏کنم که پشت این مسائل برنامه‏های هدفمندی وجود داره ...

اما اینکه چرا از این وسیله‏ی آگاه سازی جمعی به این شکل نادرست استفاده میشه خیلی جای فکر کردن داره ...متفکر

هیچ نظری موجود نیست: